Blog


2016. máj 06.

0 hozzászólás.


A sofőrszolgálat trükközik, hiszen óriási a verseny és a vevőket nehéz megszerezni, megtartani pedig még nehezebb, ezért sokan csak az aznapi, gyors gazdagodást látják az ügyfélben. Főleg igaz ez az alulfizetett sofőrökre, akik nem a holnapra, hanem mindig csak a mára gondolnak. A SofőrHívó-nál mi nem egy sofőrszolgálat vagyunk, hanem kvázi az utasok ‘érdekvédelmi’ szerve

12+1 trükk, amire, ha figyelsz, nem vernek át a sofőrsegély szolgálatok:

  1. ÁFA nem ÁFA. Bruttó áron (vagyis ÁFA-val együtt) rendelsz, azonban, amikor fizetnél és számlát kérnél, akkor közlik, hogy ez ‘pluszáfás’. Ittasan sokan nem szoktak vitatkozni, pedig ez egyértelmű lehúzás. Tipp: állj ki az igazadért és menj fel a sofőrszolgálat honlapjára, hogy bizonyítsa ezt be neked. Jellemzően az árlistáknál mindig ott van, hogy az árak tartalmazzák az ÁFA-t.
  2. ÁFA-s számla előre jelzése. Ha túl korán jelzed, hogy ÁFA-s számlát fogsz kérni, akkor sok sofőrszolgálat későbbi érkezést fog mondani, így bízva abban, hogy mégsem őket választod, hiszen a számla sok sofőrsegélynél nincs belekalkulálva az árba. Tipp: a rendelési folyamat végén jelezd az ÁFA-s számla igényedet.
  3. Kártyás fizetés. Több pótsofőr úgy hirdeti magát, hogy kártyával is lehet nála fizetni. Ezt önmagában nehéz kivitelezni, hogy ha egy sofőrszolgálat több sofőrrel is dolgozik, hiszen ebben az esetben minden sofőrnél (pontosabban a követőautóban ülő kollégánál) kell lennie a bankkártya terminálnak, ami a legtöbb esetben nem éri meg. Ebben az esetben is későbbi érkezést mondanak, vagy az érkezéskor közlik, hogy sajnos lemerült a terminál, de szívesen megállnak egy automatánál. Tipp: ha lehet, akkor készüljünk készpénzzel az estére, mivel a bankkártya még nem eléggé elterjedt ebben a szektorban.
  4. “Mindjárt ott vagyunk, csak nem találjuk az autót.” Jellemzően az olcsóbb sofőrszolgálatok túlvállalják magukat és így próbálják visszatartani az ügyfelet, hogy ne menjen el (mással). A módszer lényege, hogy 10 percenként felhívják az ügyfelet, hogy 10 perc múlva ott vagyunk, de az ügyfél hívásakor is jellemzően 10 perc múlva szoktak érkezni. Tipp: ezen sofőrszolgálatok számát is érdemes elmenteni, például ‘Ne hívd Sofőr’ néven, mert elképzelhető, hogy legközelebb újra őket választod a Google találati listájában.
  5. Várni, csak várni. Amikor a sofőrszolgálat vár az ügyfélre, akkor várakozási díjat számol(hat) fel. Önmagában ebben nincs semmi átverés, hiszen az egyik ügyfélre várakozás azt eredményezi, hogy a következőtől el fog késni. Ennek a díját általában feltüntetik a sofőrszolgálatok a honlapjukon (pl.: 60 Ft/perc). Ebben az esetben azzal szoktak trükközni, hogy az első 10 perc jellemzően ingyenes, mégis felszámolnak valamekkora várakozási díjat. Tipp: nézzük meg a híváslistánkat, vagy az applikációt, amiben a sofőrt rendeltük, hogy valós-e a várakozási díj felszámolása és mértéke. A sofőrszolgálat honlapján lévő ingyenes várakozási idővel vessük össze ezt az értéket még a helyszínen.
  6. Visszajáró, vagy borravaló. Pár sofőr próbál úgy trükközni, hogy egy ezrest nem tud visszaadni, abban reménykedve, hogy borravalóként megkapja az összeget. Tipp: érdemes már a rendeléskor jelezni, ha nagy címlettel fizetnénk, ill. arra kérni a sofőrt, hogy váltsa fel valahol a nagyobb címletet.
  7. Van biztosításunk, vagy mégse?! Több sofőrszolgálat úgy hirdeti magát, mint akinek van biztosítása, holott a kiérkező sofőr által adott autó átvételi igazoláson az áll, hogy az ügyfél vállalja, hogy az autó cascó biztosítással rendelkezik és bármiféle káreseményt annak terhére köteles elszámolni. Tipp: érdemes olyan sofőrszolgálatot választani, amelyik a kötvényszámot is feltünteti, vagy olyan portálon rendelni, ahol ellenőrzik a biztosítási kötvényeket. Egyelőre egy ilyen portált ismerünk – lásd alul a ‘+1 Pro tipp’-et.
  8. Kitérő, vagy megálló. Ha ki szeretnéd dobni a barátodat hazafelé, akkor ezért extra díjat számolhat fel a pótsofőröd. Ennek az oka érthető, hiszen, ha nem esik teljesen útba, akkor megnő a fuvarod ideje, ami a következő ügyfél számára késést jelenthet. Sok sofőr ezt úgy értelmezi, hogy ha teljesen útbaesik a barátod kiszállási pontja, akkor is felszámolják a díjat. Tipp: még a rendeléskor tisztázd, ha lesz kitérő. Így az út teljes költségét tudod összehasonlítani, ha több sofőrsegélyt is felhívsz, továbbá a sofőrsegély szolgálatok dolgát is megkönnyíted, hiszen így a kitérő idejét is bele tudják kalkulálni az fuvarba, így kisebb eséllyel késnek el a következő címről. A többi ügyfél is hálás lesz Neked..
  9. Trükkös ár a honlapon. Jellemzően kétféle dologgal szoktak trükközni az árak megadásakor. Vagy egy induló (‘-tól’) árat adnak meg, vagy pedig bizonyos kódot szükséges megadni, amivel az adott ár érvényes lesz. Ezt persze eléggé apró betűvel szokták megadni, így a legtöbb ügyfél már csak akkor szembesül az árral, amikor a fuvar végén fizetne. Tipp: érdemes a fuvardíjra már a megrendeléskor rákérdezni, ill. a trükköző cég számát tiltólistára tenni a telefonunkban (elmenteni úgy, hogy ‘Soha ne hívd’), továbbá Facebookon, vagy Google+-on értékelni az adott céget.
  10. Nincs cégnév / adószám. Több sofőrszolgálat nem tünteti fel a cégadatokat a honlapján. Ennek több oka is lehet, de egyik sem elfogadható  online jelenlét kapcsán. Hirtelen egy ellenpélda jut eszembe még az offline világból: a Daubner cukrászda neve sokáig nem volt látható a cukrászdán, mégis mindenki tudta, hogy hová kell menni a legjobb sütikért. Azóta már látható a cégér náluk is. Tipp: Ha nem találod meg viszonylag gyorsan a sofőrszolgálat cég nevét és adószámát a honlapon, akkor szerinted milyen szolgáltatást nyújt? Ilyen céget semmi esetre se válassz, hiszen panasz esetén csak egy domain névvel fogsz vitatkozni, nem pedig egy céggel.
  11. ÁSZF? Az meg minek? A megrendelő (ügyfél) és a szolgáltató (pótsofőr szolgálat) között minden esetben szerződés jön létre. A sofőr vállalja, hogy az ügyfelet az autójával A-ból B-be eljuttatja bizonyos díj fejében. Az ÁSZF-ben (Általános Szerződési Feltételek) szükséges a szolgáltatás mikéntjét szabályozni. Mint mondani szokták, ennek igazából akkor van jelentősége, hogy ha bármi probléma történik az út során (pl.: gyorshajtás, autó meghúzása). Tipp: ellenőrizzük, hogy van-e ÁSZF a bérsofőr oldalán, továbbá azt is, hogy az ÁSZF-ben cégnév szerepel. Az nem cégnév, hogy “ABCDEF sofőrszolgálat”. Cégnév alatt ABCDEF KFt. / Bt., vagy Gipsz Jakab E.V.-t értünk, minden esetben székhellyel és adószámmal.
  12. 0-24 – mégsem elérhető. Sok sofőrszolgálat hirdeti magát úgy, hogy a nap 24 órájában elérhető. A valóságban ma Budapesten működő kb. 50 sofőrszolgálatból maximum 1-2 van, akik a nap 24 órájában felveszik a telefont. Itt most nem a Szilveszter éjszakai őrültek házára gondolok, amikor se sofőrszolgálatot, se taxit nem lehet kapni, hanem egy kevésbé pörgős hétfő éjszaka mondjuk hajnali 5 órára. Ilyenkor jellemzően már hajnali 2 óra után nincs megrendelés a nagyobb sofőrszolgálatoknál, így elküldik a sofőröket és a diszpécsert is aludni. Hétfő hajnal 5 órakor érkező telefont így vagy nem fogják felvenni, vagy ha fel is veszik, nem tudják elvállalni. Tipp: Vasárnap – Szerda éjszakai bulizások esetén érdemes előre rendelni, ha látjuk, hogy hajnalig fog tartani a buli. Később könnyebb módosítani az időponton, mint holtidőben elérhető sofőrt találni.

+1 Pro Tipp: Használj sofőrszolgálat összehasonlító alkalmazást, mint a SofőrHívó, hogy a sofőrszolgálatokat össze tudd hasonlítani, továbbá az esetleges panaszodat könnyebben tudd érvényesíteni.

Oszd meg!
0 Hozzászólás

Szóljon hozzá

Back to top