Sofőrszolgálat GYIK

Gyakran Ismételt Kérdések

Először is: mi az a sofőrszolgálat? Sokan keverik a szolgáltatást az Uber-rel, Wunder-rel, BlaBlaCar-ral, vagy az Oszkárral.

Sofőrszolgálat, vagy másnéven pótsofőr, bérsofőr, vagy sofőrsegély szolgálat alatt azt értjük, amikor a megrendelő autóját szükséges egy rendelt sofőrnek mozgatnia, az esetek nagy részében a megrendelővel együtt. Vagyis amikor autóval érkeztünk egy étterembe, szórakozóhelyre, vagy a grill party-ra a barátainkhoz és fogyasztanánk pár pohár bort, vagy sört, akkor egy sofőr értünk jön és biztonságban hazavisz minket és az autónkat. A legtöbb sofőrszolgálat Budapest területén és Pest megyében működik, de a vidéki nagyvárosokban is található sofőrsegély szolgálat. A sofőrszolgálatok kizárólag adószámmal rendelkező, ún. jogi személyek lehetnek (vagyis cégek és egyéni vállalkozók).

Az Uber Budapesten és most már az agglomerációban nyújt személyszállítást, vagyis az Uber sofőr, aki jellemzően szintén magánszemély, a saját  autójával juttatja el a megrendelőt a célállomásra.

A Wunder egyfajta városi telekocsi szolgáltatást nyújt Budapesten és környékén, vagyis összeköti az azonos útvonalon munkába járókat. Jellemzően a munkába, vagy munkából ingázás során lehet igénybe venni a szolgáltatást. Az utas is jól jár, hiszen gyorsabban és kényelmesebben juthat be a munkahelyére, illetve a sofőr is jól jár hiszen a közlekedés költségei csökkennek, olcsóbbá válik. A Wunder sofőrök jellemzően magánszemélyek.

A BlablaCar és az Oszkár országos, sőt nemzetközi telekocsi szolgáltatást kínál, vagyis amikor mondjuk Budapestről szeretnénk eljutni Debrecenbe, vagy akár Bécsbe, akkor a vonat és a busz alternatívája lehet az utasok számára. A sofőrök utazási költségei ebben az esetben is jelentősen csökkennek. A telekocsis sofőrök jellemzően magánszemélyek.

Fix sofőrszolgálat díjak a SofőrHívó rendszerében Budapest területén és Pest megyében.

A SofőrHívó, sofőrszolgálat rendelő rendszerben ajánlott árak fix-ek minden esetben. A sofőrszolgálat által ajánlott áraktól csak a következő esetekben lehet eltérni:

  • Kitérő, vagyis a felvételi- és a végpont közötti megálló esetén csak akkor számolhat fel extra díjat a sofőrszolgálat, amennyiben a kitérő az ajánlatkérésben nem volt feltüntetve.
  • Várakozás esetén a sofőr vár az ügyfélre. Ebben az esetben az adott sofőrszolgálat vár az ügyfélre és ezért az alkalmazásban feltüntetett díjat számolhatja fel. Jellemzően az első 5-10 perc várakozás ingyenes, így a fix sofőrszolgálat árat nem befolyásolja.
  • Egyedi kérések esetén is felszámolható extra díj, amennyiben az ajánlatkérés megjegyzés rovatában nem volt feltüntetve.

 

Sofőrszolgálat értékelések leadására az alkalmazásban rendelt fuvarok után lehetséges.

Így biztosítjuk, hogy a sofőrszolgálat értékeléseket nem lehet manipulálni, hizen csak a teljesült utak után van lehetőség az értékelésre. Emiatt egyedülálló a rendszer és sokkal transzparensebb, mint egy hagyományos fórum.

A SofőrHívóban a következők szerint lehetséges az egyes sofőrszolgálat értékelések megadása:

  • Általános értékelés. A fuvar végén egy felfelé, vagy lefelé mutató hüvelykujjal jelezhetjük, hogy az adott fuvart pozitívan, vagy negatívan értékeljük.
  • Pontosság. A sofőrszolgálat értékelése aszerint is megtörténhet, hogy a vállalt érkezési időt tudták-e tartani. A rendszeren belül látszódik mind a vállalt, mind pedig a valós érkezési idő.
  • Vezetési stílus. A pótsofőr vezetési stílusa alapján is értékelhetünk, pl.: gyorsan hajtott-e, betartotta a szabályokat, vagy túl alacsony fordulaton hajtott a hegyre, stb.
  • Megjelenés. A sofőr ruháját, tisztaságát, stb. lehet ezzel az opcióval értékelni.

A Pontosság, Vezetési stílus, valamint a Megjelenés alapján leadott sofőrszolgálat értékelés egy 5-ös skálán történik az App Store-hoz, vagy a Play Store-hoz hasonlóan.

Minden sofőrszolgálat számára közvetítési díjat számolunk fel a teljesített fuvarok után.

Ennek mértékéről a sofőrsegély regisztráció során tájékozódhatsz.

A SofőrHívó sofőrszolgálat összehasonlító és rendelő szolgáltatás teljesen ingyenes az utasok részére.

A mobilalkalmazás letöltése teljesen díjmentes. Nincs se előfizetési díj, se utankénti költség, se lemondási díj.

Extra kívánság (pl.: kitérő), vagy hosszabb várakozási idő esetén a sofőrszolgálat extra díjat számíthat fel.

A SofőrHívó-nál kiemelten ügyelünk a biztonságra. Minden sofőrszolgálat vezetőjével a regisztráció után személyesen leülünk, ill. a későbbiekben a sofőröket szúrópróbaszerűen is ellenőrzünk. Fontos hangsúlyozni, hogy sofőrszolgálatokkal vagyunk kapcsolatban, nem pedig magánszemélyekkel.

Továbbá a Sofőrhívó-n az utasok értékelik a sofőrszolgálat-okat, így valós kép alakul ki a sofőrökről a többi utas számára.

Késett a sofőrszolgálat? Gyorsan vezetett a sofőr? Értékeld ennek megfelelően, hogy a többi utas legközelebb ennek fényében rendeljen.

Jelenleg sofőrszolgálat Budapest és Pest megyében rendelhető a SofőrHívó mobil alkalmazáson keresztül. Ez azt jelenti, hogy vagy a kezdő-, vagy a végpontnak (vagy mindkettőnek) Budapest és vonzáskörzetén belül kell esnie, hogy sofőrszolgálat ajánlatok érkezzenek.

Természetesen igen, ha egy Budapest és/vagy Pest megyei sofőrszolgálat vezetője vagy. Jelentkezz az info@soforhivo.hu e-mail címen és tájékoztatunk a további lépésekről.

Mmagánszemélyek jelentkezését nem fogadjuk el.

Töltsd le a Sofőrhívó alkalmazást mobilodra, add meg, hogy hol vagy, illetve hová szeretnél eljutni és várj a 13 regisztrált pótsofőr ajánlatára.

Ezután válaszd ki a számodra megfelelőt (akár ár, gyorsaság, értékelés alapján) és a sofőrszolgálat már el is indul érted.

Amint megérkezik a sofőrsegély, kapsz egy értesítést a telefonodra, illetve telefonon is felvehetik veled a kapcsolatot.

Találkoztok a pótsofőr-rel és hazavisz Téged és az autódat.

A sofőrödnek kifizeted az előzetesen ismert viteldíjat.

Igyál sok folyadékot és feküdj le 🙂

 

Pofonegyszerű, nemde?

Back to top