ClickCease

Sofőrszolgálat GY.I.K.

Gyakran ismételt kérdések

Előrendelés

Az előrendelés megtalálható a Sofőrhívó appban a kezdő és végcímek kiválasztását követő képernyőn.
A “Mikorra kéred a sofőrt?” kérdésnél a “Később kérem” válasz megadását követően lehet rögzíteni a kért időpontot.
Az előrendelés a Sofőrhívó appban legfeljebb egy napra előre lehetséges. Így például december 31. napján lehet legkorábban január 1. napjára sofőrszolgálatot rendelni.

Először is: mi az a sofőrszolgálat? Sokan keverik a szolgáltatást az Uber-rel, a BlaBlaCar-ral, vagy az Oszkárral.

Sofőrszolgálat, vagy másnéven pótsofőr, bérsofőr, vagy sofőrsegély szolgálat alatt azt értjük, amikor a megrendelő autóját szükséges egy rendelt sofőrnek mozgatnia, az esetek nagy részében a megrendelővel együtt. Vagyis amikor autóval érkeztünk egy étterembe, szórakozóhelyre, vagy a grill party-ra a barátainkhoz és fogyasztanánk pár pohár bort, vagy sört, akkor egy sofőr értünk jön és biztonságban hazavisz minket és az autónkat. A legtöbb sofőrszolgálat Budapest területén és Pest megyében működik, de a vidéki nagyvárosokban is található sofőrsegély szolgálat. A sofőrszolgálatok kizárólag adószámmal rendelkező, ún. jogi személyek lehetnek (vagyis cégek és egyéni vállalkozók).

Az Uber korábban Budapesten és az agglomerációban nyújtott személyszállítási szolgáltatást, vagyis az Uber sofőr, aki jellemzően szintén magánszemély, a saját autójával juttatja el a megrendelőt a célállomásra.

A BlablaCar és az Oszkár országos, sőt nemzetközi telekocsi szolgáltatást kínál, vagyis amikor mondjuk Budapestről szeretnénk eljutni Debrecenbe, vagy akár Bécsbe, akkor a vonat és a busz alternatívája lehet az utasok számára. A sofőrök utazási költségei ebben az esetben is jelentősen csökkennek. A telekocsis sofőrök jellemzően magánszemélyek.

Fix sofőrszolgálat díjak a Sofőrhívó rendszerében Budapest területén és Pest megyében.

A SofőrHívó, sofőrszolgálat rendelő rendszerben ajánlott árak fixek minden esetben. A sofőrszolgálat által ajánlott áraktól csak a következő esetekben lehet eltérni:

  • Kitérő, vagyis a felvételi- és a végpont közötti megálló esetén csak akkor számolhat fel extra díjat a sofőrszolgálat, amennyiben a kitérő az ajánlatkérésben nem volt feltüntetve.
  • Várakozás esetén a sofőr vár az ügyfélre. Ebben az esetben az adott sofőrszolgálat vár az ügyfélre és ezért az alkalmazásban feltüntetett díjat számolhatja fel. Jellemzően az első 5-10 perc várakozás ingyenes, így a fix sofőrszolgálat árat nem befolyásolja.
  • Egyedi kérések esetén is felszámolható extra díj, amennyiben az ajánlatkérés megjegyzés rovatában nem volt feltüntetve.

FIGYELEM: a hazafelé tartó gyros/hamburger-es megálló is kitérőnek számít még az áthajtós éttermek esetén is! 

Ebben az esetben ugyanis két ember munkaideje kerül ‘pénzbe’, valamint a következő címről való késést kockáztatja a sofőrszolgálat, ami a reputációját ronthatja (negatív értékelések formájában).

Sofőrszolgálat értékelések leadására az alkalmazásban rendelt fuvarok után lehetséges.

Így biztosítjuk, hogy a sofőrszolgálat értékeléseket nem lehet manipulálni, hiszen csak a teljesült utak után van lehetőség az értékelésre. Emiatt egyedülálló a rendszer és sokkal transzparensebb, mint egy hagyományos fórum.

A Sofőrhívóban a következők szerint lehetséges az egyes sofőrszolgálat értékelések megadása:

  • Általános értékelés. A fuvar végén egy felfelé, vagy lefelé mutató hüvelykujjal jelezhetjük, hogy az adott fuvart pozitívan, vagy negatívan értékeljük.
  • Pontosság. A sofőrszolgálat értékelése aszerint is megtörténhet, hogy a vállalt érkezési időt tudták-e tartani. A rendszeren belül látszódik mind a vállalt, mind pedig a valós érkezési idő.
  • Vezetési stílus. A pótsofőr vezetési stílusa alapján is értékelhetünk, pl.: gyorsan hajtott-e, betartotta a szabályokat, vagy túl alacsony fordulaton hajtott a hegyre, stb.
  • Megjelenés. A sofőr ruháját, tisztaságát, stb. lehet ezzel az opcióval értékelni.
  • Szabad szöveges értékelés. A sofőrszolgálatról alkotott véleményt ebben a részben lehet részletesen kifejteni.

A Pontosság, Vezetési stílus, valamint a Megjelenés alapján leadott sofőrszolgálat értékelés egy 5-ös skálán történik az App Store-hoz, vagy a Play Store-hoz hasonlóan.

Minden sofőrszolgálat számára közvetítési díjat számolunk fel a teljesített fuvarok után.

Ennek mértékéről a sofőrsegély regisztráció során tájékozódhatsz a sofőrszogálatoknak szóló ÁSZF-ben.

A Sofőrhívó sofőrszolgálat összehasonlító és rendelő szolgáltatás teljesen ingyenes az utasok részére.

A mobilalkalmazás letöltése teljesen díjmentes. Nincs se előfizetési díj, se utankénti költség, se szerződésbontási díj.

Azonban késői lemondás, extra kívánság (pl.: kitérő), vagy hosszabb várakozási idő esetén a sofőrszolgálat extra díjat számíthat fel.

A Sofőrhívó-nál kiemelten ügyelünk a biztonságra. Minden sofőrszolgálat vezetőjével a regisztráció után személyesen leülünk, ill. a későbbiekben a sofőröket szúrópróbaszerűen is ellenőrzünk. Fontos hangsúlyozni, hogy sofőrszolgálat cégekkel vagyunk kapcsolatban, nem pedig magánszemélyekkel.

A sofőrsegély szolgáltatást nyújtó cégek biztosítási kötvényét rendszeresen ellenőrizzük és csak azoknál aktív a biztosítás ikon, akik érvényes fedezetigazolással rendelkeznek. Sőt, a káronkénti térítés mértékét is láthatod a sofőrszolgálat adatlapján. Ha számodra fontos a biztosítás megléte, válassz ezen paraméter alapján!

Továbbá a Sofőrhívó-n az utasok értékelik a sofőrszolgálatokat, így valós kép alakul ki a sofőrökről a többi utas számára.

Késett a sofőrszolgálat? Gyorsan vezetett a sofőr? Értékeld ennek megfelelően, hogy a többi utas legközelebb ennek fényében rendeljen.

Jelenleg sofőrszolgálat Budapest és Pest megyében rendelhető a Sofőrhívó mobil alkalmazáson keresztül.

Ez azt jelenti, hogy vagy a kezdő-, vagy a végpontnak (vagy mindkettőnek) Budapest és vonzáskörzetén belül kell esnie, hogy sofőrszolgálat ajánlatok érkezzenek.

Sofőrhívó – a sofőrszolgálat app!

Természetesen igen, ha egy Budapest és/vagy Pest megyei sofőrszolgálat vezetője vagy. Jelentkezz a központi elérhetőségeinken és tájékoztatunk a további lépésekről.

Magánszemélyek jelentkezését nem fogadjuk el!